juni 2013

Shopping for alle penga!

I går var moren min og jeg på handletur for å få tak i noen gardiner, bilder og annet snadder til soverommet mitt. Er godt å ha en mor som kan kjøre når man er sliten etter en lang tur de tidligere dagene og ikke orker å farte så mye. Om ett par dager er nok rommet ganske så mye mer ferdig enn det det har vært en stund nå. Gleder meg! I går var det ganske varmt og fint ute, og skulle ønske det var slik i dag å... Fikk plutselig lyst på noe godsaker i dag og dermed måtte jeg ut å gå til butikken i pøsende regnvær og vind, heldigvis var butikken bare 5 min unna men våt fra topp til tå ble jeg alikevel. Yay! Hahaha, nei.. Var godt å komme inn i varmen igjen med ferske blåbær og bjørnebær, mens jeg sorterer alle de nye innkjøpene mine fra Liverpool og Danmark turen med Cheerlaget. KansHa en flott kveld vikje det blir en outfit video senere også, hvem vet? Ha en flott kveld videre og nyt at det endelig er ferie! <3

Tolmodighetsprøven

Da var vi alle trygt hjemme i Oslo igjen, etter en lang og annerledes reise til den årlige konkurransen Jamfest i Liverpoll. For å gjøre en veldig lang historie kort, så var det mye trafikk til Torp flyplass sist fredag både pga ferie, høytid, veiarbeid og att på til en ulykke som forsinket bussen våres. Dette medførte at vi 30 som satt på bussen nesten vurderte å gå av å heller løpe de siste milene til flyplassen med koffert og håndbagasje på slep. Tanken la vi fort fra oss da dette ville sett veldig dumt ut og vi hadde nok ikke rekket flyet uansett, heller kanskje lenger tid også. Saken er at denne flybussen ikke direkte tilhørte Ryenair, noe som medførte at om vi ikke hadde blitt stoppet i kontrollen av en sint eldre dame så hadde vi kunne løpt videre med bare håndbagasjen på tur, da vi ikke hadde rukket å sjekke inn bagasjen, og akkuratt rukket å spurte inn på flyet rett før det lettet. Desverre lettet flyet uten oss 30 utøverne og fikk beskjed om at neste fly gikk på mandagen etter, dvs etter konkurransen... Etter syv timer fikk vi frem en alternativ løsning som tilsvarte buss tilbake til oslo, nattbuss til danmark, døtid der nede som ble til frokost, shopping og lunsj, og deretter fly til Manchester og tilsutt to tog før v var fremme i Liverpool.. Etter disse 30 timene med reise var vi alle utslitte, men stresset hadde såvidt begynt...Laget hadde blitt delt opp i flere puljer for å snike oss med på flere flyavganger, og da jeg var på den siste puljen rakk vi såvidt å dusje på hotellet før vi måtte nærmest spurte ned til middag på en pizza resturang. Her måtte vi vente på maten i flere timer, og det endte med at romkameraten min og jeg måtte gå for å få litt søvn før den store dagen morgningen etter. Hadde bare sovet typ 2 timer det siste døgnet. Dagen etter rakk også vi som kom en dag forsent til Liverpool ett par timer med shopping, vi rakk nok ikke mer enn å oppleve primemark, og titte innom ett par andre kjente butikker før det var lunsj på hotellet og tid for å stæsje oss opp med drakt, glitter og sløyfe. Tiden gikk fort og plutselig var det klar for lagbilde og oppvarming. Vi fikk ikke ta bilder der inne, men om et par uker skal nok både bilder og video fra opptreden være klar for bestilling, da skal dere få se! Gleder meg sykt til å se selv, desverre var alle preget av reisen og lite søvn, så det at vi fikk to fall og noen mistet tellingene var vel egentlig ikke helt utelukket i tankene. Men litt kjipt var det å miste 1.plassen med 0,7 poeng.. Noe som tilsvarer ingenting.. Men men, keep smiling, selvom det var mye motgang, har vi alikevel kommet oss til konkurransen og noen av oss fikk kommet seg gjennom hele 4 land på under ett døgn, hvor kult er ikke det? (=

The easy daily

I det siste har jeg brukt en app som heter "daily" sm fungerer som en dagbok med dagens bilde, tekst og masse annet. Jeg kan bla ned gjennom dagene og se alt hva som har skjedd bare på mobilen! Det er vel nesten blitt en liten erstatning for bloggningen, da bloggen min rett og slett ble lagd for å være som et memory for my life på en måte. Vi mennesker tar oss gjerne bruk av de enkeleste metodene i hverdagen, og denne appen har gjort det mye enklere for meg å huske ting, enn å bruke bloggen. Men im soon back på fult, har bare tatt så mye tid med skole, skolearbeid, treninger og jobb at det enkleste var det beste for meg, dvs no blogg. Tiden flyr og på fredag er skolen ferdig og jeg sitter da på flybussen på vei til Liverpool med laget. OOOoo, det blir spennde, har aldri vært der før! Om drøy en time er det på tide med enda en trening, etterfulgt av tur til byen med hele gjengen til Fridays. Blir kooos! <3

The champions are back

I går var det summer open, dvs den siste konkurranse for alle cheerleadere denne sesongen. Det har vært en god sesong for laget mitt, med mye hardt arbeid som resulterte i 3.plass på european open, 1.plass i nm og atter en gang 1.plass i gårsdagens konk summer open! Er alltid like gøy å bli ropt opp under premieutdelingen som "the champions", men må innrømme at etter all treningen vi har hatt i det siste var det veldig godt å komme hjem å puste ut. I dag var det tilbake til matten å vi skulle kjøre showet på sommeravslutningen for klubben. Showet i dag gikk ikke like bra som i går, grunnet skader og litt fravær fra noen av utøverne, men show ble det i det minste.

its not only only, but but

"It`s not only only, but but" sa petter solberg for en del år siden på tv, og siden er blitt et morsomt sitat for unge mennesker rundt i landet. Og det er akkuratt slik jeg føler det nå, det er absolutt ikke bare bare å oppdatere bloggen hele tiden, men men.. Det er i hvertfall ikke det største problemet et menneske kan komme over. Det blitt en stund siden forje innlegg, dvs rundt en måned siden ca. Og som vanlig har ting skjedd, haha. Været har vært veldig variert, alt fra regn til sol, kulde og varme. Da jeg heldigvis har det bedre fysisk med kroppen, så er jeg atter en gang tilbake for å trene med laget igjen. I morgen allerede er det summer open, en konkurranse i bærum og dagen etter er det sommershow for klubben. Det aller beste av alt er nok at vi reiser den 21. juni til Liverpool! Så dagene denne måneden har gått til masse treninger, venner, skole og må innrømme at jeg har blitt hekta på paradise hotell, selvom det absolutt ikke er det mest fornuftige programmet man kan se på.