Tolmodighetsprøven

Da var vi alle trygt hjemme i Oslo igjen, etter en lang og annerledes reise til den årlige konkurransen Jamfest i Liverpoll. For å gjøre en veldig lang historie kort, så var det mye trafikk til Torp flyplass sist fredag både pga ferie, høytid, veiarbeid og att på til en ulykke som forsinket bussen våres. Dette medførte at vi 30 som satt på bussen nesten vurderte å gå av å heller løpe de siste milene til flyplassen med koffert og håndbagasje på slep. Tanken la vi fort fra oss da dette ville sett veldig dumt ut og vi hadde nok ikke rekket flyet uansett, heller kanskje lenger tid også. Saken er at denne flybussen ikke direkte tilhørte Ryenair, noe som medførte at om vi ikke hadde blitt stoppet i kontrollen av en sint eldre dame så hadde vi kunne løpt videre med bare håndbagasjen på tur, da vi ikke hadde rukket å sjekke inn bagasjen, og akkuratt rukket å spurte inn på flyet rett før det lettet. Desverre lettet flyet uten oss 30 utøverne og fikk beskjed om at neste fly gikk på mandagen etter, dvs etter konkurransen... Etter syv timer fikk vi frem en alternativ løsning som tilsvarte buss tilbake til oslo, nattbuss til danmark, døtid der nede som ble til frokost, shopping og lunsj, og deretter fly til Manchester og tilsutt to tog før v var fremme i Liverpool.. Etter disse 30 timene med reise var vi alle utslitte, men stresset hadde såvidt begynt...Laget hadde blitt delt opp i flere puljer for å snike oss med på flere flyavganger, og da jeg var på den siste puljen rakk vi såvidt å dusje på hotellet før vi måtte nærmest spurte ned til middag på en pizza resturang. Her måtte vi vente på maten i flere timer, og det endte med at romkameraten min og jeg måtte gå for å få litt søvn før den store dagen morgningen etter. Hadde bare sovet typ 2 timer det siste døgnet. Dagen etter rakk også vi som kom en dag forsent til Liverpool ett par timer med shopping, vi rakk nok ikke mer enn å oppleve primemark, og titte innom ett par andre kjente butikker før det var lunsj på hotellet og tid for å stæsje oss opp med drakt, glitter og sløyfe. Tiden gikk fort og plutselig var det klar for lagbilde og oppvarming. Vi fikk ikke ta bilder der inne, men om et par uker skal nok både bilder og video fra opptreden være klar for bestilling, da skal dere få se! Gleder meg sykt til å se selv, desverre var alle preget av reisen og lite søvn, så det at vi fikk to fall og noen mistet tellingene var vel egentlig ikke helt utelukket i tankene. Men litt kjipt var det å miste 1.plassen med 0,7 poeng.. Noe som tilsvarer ingenting.. Men men, keep smiling, selvom det var mye motgang, har vi alikevel kommet oss til konkurransen og noen av oss fikk kommet seg gjennom hele 4 land på under ett døgn, hvor kult er ikke det? (=